Başarı Artırma Çalışmaları – Çorlu Özel Modern Fen Bilimleri Anadolu Lisesi

Başarı Artırma Çalışmaları

Başarı Artırma

Öğrencinin kalıcı başarısının başlangıcı ailedir. Ailede eğitimin önceliği ne kadar ise çocuğun hayatında da o eğitim kadar yer tutar. Okul öncesinde çocuğa iyi rol model olmak gerekir. Bir çocuğun öğrenim hayatındaki en önemli devresi ilkokul yıllarıdır. Bir çocuk ilkokul yıllarında ne kadar iyi bir eğitim alırsa hayatta o kadar başarılı olur.

Okulun başarı grafiğini artırmak için; öğrenci başarısının artırılması çalışmaları yapılmalıdır. Öğrencinin başarısını artırmada en önemli faktörlerden biri: öğrencisi ile ilgilenen, onu takip eden, ona çalışma azmi veren… “ilgili veli” dir.


Ders başarısını yükseltme yolları…

Okulda ve derslerinde başarılı olmak öğrencinin sorumluluğudur.Öncelikle bunun bilinmesi ve buna göre hareket edilmesi gerekir.Ancak öğrencinin tek sorumluluğunun ders başarısı olması da yeterli değildir.
Nasıl ki, evde anne babanın pek çok sorumluluğu varsa, çocukların da ev içinde anne babaya yardımcı olacak sorumlulukları olmalıdır.


Bu sorumluluklar ise çocuğa küçük yaşlardan itibaren verilmelidir.5 -6 yaşından itibaren çocuğun evde yerine getirmesi gereken sorumluluklar ona öğretilmeli ve bu sorumlulukları yerine getirmesi beklenmelidir.Böylece öğrenciye sorumluluk bilinci aşılanabilir ve ders çalışarak okul başarısını yükseltmesi sağlanabilir.Öğrencinin ders çalışırken anne babasının onun yanında olduğunu ve gerektiği yerlerde kendisine yardımcı olacaklarını bilmesi çok güzel.Ama bu, anne babanın, çocuğun ödevlerini yapması onun sorumluluklarını yüklenmesi anlamına gelmemeli…


Öğrencinin ders çalışma yöntemlerini iyi bilmesi ve zamanını programlamış olması başarı için çok önemlidir.Çalışma yöntemlerinin temel prensipleri aynı olmakla birlikte her öğrencinin kendi öğrenme ve yaşam tarzına göre bir takım farklılıklar olabilir. Bu konuda öğrencinin kendini tanıması önem kazanır. Okulundaki rehber öğretmen ya da eğitim merkezlerinden bu konuda yardım alınabilir.
Pek çok öğrencinin yaptığı bir hatadan bahsetmek istiyorum.Bildiği konu üzerinde yoğunlaşmak, bilmediklerini es geçmek…Başarmak, başardığını hissetmek tüm öğrencilerin ortak isteği.Öğrenci bildiği, başarılı olduğu konuyu tekrar tekrar çalışır.Çünkü anlar ve konuyla ilgili tüm soruları çözer.Ama bu arada bilmediği veya anlamakta güçlük çektiği konulara hiç bakmaz.Sonuç olarak, ders başında geçirdiği süre bildiği konunun tekrarından öteye geçemez.


Öğrencinin bir hedefi olmalıdır.Uzun vadedeki hedefine ulaşmak için kısa vadedeki hedeflerini de belirlemeli ve çalışmalarını buna göre yönlendirmelidir.Gemi hangi limana gideceğini bilmeli ve rotasını bu limana çevirmelidir. Ancak burada önemli olan,öğrencinin yetenek, ilgi ve becerilerine uygun hedefler belirlemesidir.


Bir çocuk ailesinde ne görürse bunu öğrenir.Anne baba, evde geçen zamanlarını boşa geçiriyorsa, televizyon karşısında saatlerce zaman öldürüyorsa çocuktan da evdeki zamanını verimli geçirmesini, bir plan yapmasını bekleyemezsiniz.Bunun için anne ve babanın çocuğa örnek olması, hobilerine zaman ayırması, çocukla bilgi alış verişinde bulunması,onunla tartışması, birlikte kitap okuması, sanatsal faaliyetlere katılması gerekir.
Arkadaş çevresi her konuda olduğu gibi ders ve okul başarısı konusunda da çok etkilidir.Uygun olmayan, derse ve okula karşı ilgisiz arkadaşlıklar konusunda hem öğrenci hem de aile dikkatli olmalıdır. Ayrıca okulda iyi arkadaşlıklar kurmuş olan bir öğrenci okula severek gidecek, okuldan bir şeyler öğrenecektir.
Öğrencinin derslerinde başarılı olması için derse aktif olarak katılması, derste kendini rahatça ifade edebilmesi önemlidir. Bunun için de öğrencinin özgüveninin olması gerekir. Başta aile olmak üzere çocuğun yetişme çağında çevresinde onu etkileyen öğretmenlerin de davranışları, özgüvenin kazanılmasında etkili olacaktır.
Gelişim dönemine uygun olmayan sorumluluklar verilmesi, başarılarının ve çabalarının görmezden gelinip,başarısızlıkların üzerine yoğunlaşılması, olduğundan daha küçükmüş gibi davranılması çocuğun özgüvenini kazanma sürecinde olumsuz etkileri olan davranışlardır.


Ders başarısı bazen okulda öğrenilenleri ezberlemek, hoşa giden bir projeyi taklit etmek ya da hazırlanması gereken ödevi herhangi bir yerden kopya etmek olarak kazanılabilir. Ancak şunu unutmamalıdır ki, ders başarısı öğrencinin tüm yaşamı boyunca kullanacağı bir takım alışkanlıkların kazanılmasına yol açmaktadır.
Hedef belirleyerek, bu hedefe ulaşmak için planlı çalışarak, sorunlarının üstesinden gelerek, kendine güvenerek, sürekli kendini geliştirerek elde edilen başarı öğrencinin ileride mesleki ve özel hayatındaki başarılarının da ipuçlarını bize verecektir.


Yazar: Nazan Ürgen
Kaynak: www.psikolojiportali.com

Daha fazla bilgi için bizi arayın +90 (282) 651 88 36


e-posta : info@mfb.com.tr